Photoshop

Viewing 5 posts - 25 through 29 (of 29 total)
  • Author
    Posts
  • #7433
    Piotr
    Moderator

    A teraz o usuwaniu szumu ze zdjęć nocnych.. nie o redukcji, lecz praktycznie całkowitym ich usuwaniu. Stakowanie to najbardziej zaawansowana metoda, stosowana przez najlepszych, także w przypadku fotografii obiektów głębokiego nieba (deep sky) za pomocą ultradrogich teleskopów i kamer.

    W przypadku najbardziej złożonej wersji stakowania używana jest ona praktycznie tylko w przypadku poważnej astrofotografii obiektów głębokiego nieba, fotografując konkretny obiekt czasami kilka nocy z rzędu gdzie czasy naświetlania sięgają kilku/kilkunastu godzin, wykonując setki zdjęć jednego obiektu i poza standardowymi zdjęciami (light frames) wykonuje się jeszcze dodatkowo ciemne klatki (dark frames) oraz płaskie klatki (flat frames), proces odbywa się w innych programach, niż photoshop, w przypadku którego całość zajęłaby od kilkunastu godzin, do kilku dni … zależnie od mocy komputera i ilości zdjęć.

    A tymczasem najprostsza odmiana stakowania odbywa się automatycznie jako pozytywny efekt uboczny w przypadku tworzenia gwiezdnych ścieżek (tzw. startrails). Swoją drogą jestem ciekaw, czy Piotr Szumigaj po złożeniu swojego startrails zwrócił uwagę na to, że zdjęcie miał po tym gładkie bez wcześniejszego usuwania szumu? 🙂

    Metoda tu przedstawiona jest jej średnio zaawansowaną odmianą wykorzystującą tylko zdjęcia główne (light frames), ale wymaga jednak trochę zabawy.
    Także wypróbowałem i potwierdzam jej efektywność.

    #7529
    zimmek
    Keymaster

    #7612
    Piotr
    Moderator

    Problem bardzo często poruszany na wszelkiego typu stronach i forach fotograficznych. Tytuł mówi wszystko – „Przygotowywanie zdjęć do prezentacji w internecie”. Kolejny świetny poradnik Kuby..

    #8453
    zimmek
    Keymaster

    Super

    #8455
    zimmek
    Keymaster

    Camera Raw

Viewing 5 posts - 25 through 29 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.

Brak możliwości komentowania.